سرای سلامتی

راهنمای حل مشکلات زندگی روزمره

سرای سلامتی

راهنمای حل مشکلات زندگی روزمره


مدتهاست که انسانها پریشون هستن و حتی توانایی تنها بودن رو ندارن که با خودشون و خدای خودشون خلوت کنن حتی خودشونم نمیدونن چرا این حال عجیبو دارن و همچنین تو شرایط های مختلف زندگی نمیدونن چه راهی رو باید انتخاب کنن چون آدم های اطرافشون هم اون سطح لازم از علم رو ندارن
سعی میکنم تا ذره ای بتونم با علم خدا و فطرت انسان دریچه ای از دانش رو بهتون نشون بدم تا به امید خدا بتونیم تو گردنه های زندگی راه درست رو انتخاب کنیم.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان

قانون تلاش کاشت و برداشت

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۴۰ ب.ظ

قانون تلاش و کوشش

 

 

با سلامsmiley

 

<من دلم میخواد راحت زندگی کنم دلم میخواد راحت پول  در بیارم اونم اونقدر که بتونم هرچی دوس دارم بخورم بپوشم  هرجای دنیا که دلم خواست برم دلم میخواد حافظه ی خیلی خوبی داشته باشم تا بتونم سریع همه چیز رو یاد بگیرم   اینها حرفهایی ست که بدون استثنا در ذهن هرکسی میگذرد کسی نیست که دلش بخواد با سختی به آرزوهایش برسد اما! آیا شما فکر میکنید میشود بدون تلاش و فقط با یک کمی اراده به آرزوها رسید؟ اصلا راه میانبری وجود دارد؟

 


پاسخ این سوال در واقع  یکی دیگر از قوانین طبیعت است  طبیعت  هم با کسی فامیل بازی نمیکند و برای همه یک قانون دارد  قانون  کاشت و برداشت.


کتابی به ما هدیه داده شده به نام  قرآن حکیم  که فقط و فقط هدفش نشان دهنده ی راه روشن در مسیری ست که برای زندگی طی میکنیم 
در این کتاب خداوند در آیه ۴ سوره بلد چه زیبا بیان کرده؛

 قسم به مکه  که ما انسان را در تلاش و کوشش آفریدیم .

یعنی زندگی بدون تلاش  نیست ما آمده ایم که تلاش کنیم

و در آیه ۶ سوره انشقاق فرمود:

ای انسان! تو با تلاش و سختی بسوی پروردگارت میروی و اورا ملاقات خواهی کرد.

 

این دو آیه و روایات بسیاری قانون طبیعت و زندگی را بیان میکنند همانطور که گفتیم اگر کسی این قوانین را زیر پا بگذارد چه زود چه دیر به بن بست میخورد چون اینها قانون دنیاست.


پس به این فکر نکنید که چطور میشود بدون صرف انرژی و اتلاف وقت به خواسته مد نظرمان رسید هرچقدر خواسته بزرگتر باشد نیاز به زمان و تلاش بیشتری خواهد داشت  برای مثال شما یک کتاب داستان را یه روزه میخوانید میتوانید به سرعت آن را بفهمید و برای دیگران شرح بدهید اما آیا میتوانید کتاب ریاضی تان را یک روزه بفهمید ؟؟؟؟؟ میتوانید؟؟  حال اگر چنین انتظاری دارید پس من به شما قانون تلاش را یاد آوری میکنم که هرچه کارمان بزرگتر و سخت تر باشد تلاش ما باید با آن مطابقت کند وگرنه............

 

موفق باشید